Anasayfa Site Haritası İletişim
Site İçi Arama
TARIM
Bugün: HABERLER » Güncel Haberler » Detayı

Üye Girişi
Kullanıcı ismi
Şifre
 
Kayıt ol »
Şifremi unuttum? »

Deneme anketimiz
seçenek 1
seçenek 2
seçenek 3
 
 
HABERLER
 
Nar Suyunun Prostat Kanserine Yönelik Olumlu Etkileri
 

Nar Suyunun Prostat Kanserine Yönelik  Olumlu Etkileri

Nar Suyu Prostat Kanseri Oluşum ve Tekrarlama Oranını Azaltır..

Amerika’da yapılmış yeni bir çalışmaya göre; prostat kanseri tehditi altında olan erkekler  nar suyu tüketmelerinin faydasını gördüler.

“Journal of Urology” dergisinde ve  Amerikan Üroloji Derneği’nin (American Urological Association) 104. Bilimsel toplantısında  yerini alan bulgulara göre; günlük bir bardak nar suyu, prostata neden olan belirli antijenlerin yayılmasında yarı yarıya düşüşe sebep olmaktadır. (PSA)

PSA, prostat kanserine engel olmak ve teşhis konulduktan sonra takip etmek için kullanılan bir göstergedir.

AUA sözcüsü Christopher Amling,  Başarızlıkla sonuçlanan prostat kanseri tedavisi sonrasındaki süre içerisinde,  nar suyunun prostatın yayılmasını yavaşlattığının bu çalışma ile saptanmış olduğunu ifade etmiştir.

“Bu saptama ve devam eden araştırmalar, bir gün,  nar suyunun prostat kanserini önlemede etkili bir içecek olduğunu ortaya çıkarabilir.”

Zengin antioksidan kaynağı olan, kalp sağlığının artmasıyla ilişkilendirilen narın, bilimde meydana gelen gelişmeler sayesinde prostat kanserine karşı koruyucu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Çalışmalar aynı zamanda nar suyunun, artiritlerdeki  kıkırdak kaybını yavaşlattığını da göstermektedir.

Özellikle tanen bileşiğinde bulunan polipenol içeren bu antioksidanlar meyvenin antioksidan etkisinin yarısını oluşturur ve sağlık açısından yararlı olmasının ardındaki sebep budur.

Yapılan çalışmalar

Ameliyat ve radyoterapiden sonra PSA değerleri 0.2 ile 5 arası olan 48 kişilik bir deney grubuna her gün 237 ml nar suyu tüketmeleri sölenmiştir. Takip eden 56 ay boyuca denekler PSA değerlerinde ortalama 15. aydan  itibaren 60. aya kadar belirgin bir artışla karşılaşmışlardır. Araştırmacılar nar suyu tüketme konusunda sabırlı davranan hastaların, yarıda bırakanlara oranla PSA oranlarında daha fazla artışın olduğunu sağtamıştır.

UCLA ‘ nın 2006 yılındaki açıklamasına gore uzamanlarca yapılan  kanser araştırmalrında da benzer olumlu sonuçlar alınmıştır. Araştırmada 46 erkek günde 227 ml nar suyu tüketmiş ve bu tüketimi 3 ay boyunca sürdürmüştür. Sonuçlara göre, PSA değerlerinin 2 ye katlanma süresi nar suyu tüketen erkeklerde 15 aydan 54 aya yükselmiştir.

Hergün, ikiyüz bin ölüm ile birlikte, beşyüz milyondan fazla erkeğe prostat kanseri teşhisi konmaktadır. Prostat kanserinin en az görüldüğü yerler Asya ve Uzak Doğu’da özellikle Hindistan ve Çindir.

Kaynak : Journal of Urology Dergisi, 2009, Cilt : 181, sf : 259

Yazarlar : A.J. Pantuck, N. Zomorodian, M. Rettig, W.J. Aranson, D. Heber, A.S. Belldegrun

 

« HABER ARŞİVİ

 

 

 

MEYED MEYVE SUYU ENDÜSTRİSİ DERNEĞİ

2005 © Her Hakkı Saklıdır.

Merkez
Adres :

Mehmet Şevki Paşa Cad. No:22/15 Bostancı-Kadıköy-İstanbul

Posta Kodu : 34744
Tel: : +90 (216) 373 23 62 - +90 (216) 373 15 62
Fax : +90 216 373 16 52
E-mail : meyed@meyed.org.tr

Designed By Sır Tasarım
MEYED